Wiemy, że za dobrą jakość usługi, sprzętu czy obsługi trzeba zapłacić i chcąc nie chcąc – płacimy, decydując się na lepsze jakościowo rzeczy lub wykonanie. Wiemy jednak też, że dobra jakość może iść w parze z niskimi cenami i dzieje się tak w przypadku firm kurierskich.
 
Firmy te, oferując bogate i szerokie w gamie usługi kurierskie stają się naturalną przeciwwagą dla niszczącego systemu przesyłkowego i transportowego, który funkcjonuje w Poczcie Polskiej. Burząc istniejący do tej pory porządek, firmy kurierskie wprowadzają nowe zasady, lepsze i korzystniejsze dla klienta. Trudno odmówić takim przemianom sensu, zwłaszcza że ich pozytywną stronę odczuwają sami klienci. Lepsza jakość usługi za niższą cenę to szczyt marzeń każdego z nich. Żeby jednak być uczciwym do końca, trzeba zauważyć jeden problem, który dotyczy takich firm.
 
Usługi kurierskie nie są dostępne w każdym mieście i miasteczku. Nierzadko więc do najbliższej siedziby trzeba przejechać kilkanaście lub kilkadziesiąt kilometrów. W ogólnym rozrachunku więc taki zabieg jest z góry nieopłacalny i niekorzystny dla klientów. Korzyść niesie jedynie mieszkańcom większych miasteczek i miast powiatowych, gdzie siedziby firmy kurierskiej się znajdują.