Na zachodzie istnieje bardzo rozwinięty podsektor rynku budowlanego, którego specjalnością są usługi remontowe. W Polsce natomiast sytuacja wygląda zupełnie inaczej. U nas panuję przeświadczenie, iż wszystko należy zrobić samemu. Wzywanie specjalistów, którzy mieliby np. wytapetować pokój uznaję się za zbyteczne. Lub wręcz śmieszne.

Wiąże się to częściową ze słynną oszczędnością Polaków. „ Po co płacić komuś obcemu, jeżeli można zrobić to samemu? Może nie będzie idealnie, ale przynajmniej taniej wyjdzie.” Jednak mentalność powoli się zmienia. Co raz częściej decydujemy się na wezwanie specjalistów. Staje się to czymś normalnym. Etos mężczyzny „złotej rączki” ulega stopniowemu zatarciu.

Dlatego też firmy z branży remontowej wchodzą w etap prężnego rozwoju. Rośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów, którzy są wstanie przeprowadzić remont na najwyższym poziomie. Rynek premiują przedsiębiorstwa, które są w stanie świadczyć wąsko wyspecjalizowane usługi.

Możemy spotkać się z przykładami firm, które wykonują np. jedynie remonty altanek działkowych. Na pierwszy rzut oka może wydawać się to nieco śmieszne. Jednak to właśnie znalezienie i zagospodarowanie swojej niszy stanowi klucz do sukcesu na tym niezwykle konkrecyjnym rynku.